مجله اینترنتی سرای داستان

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از داستان های دوزبانه انگلیسی - فارسی

مجله اینترنتی سرای داستان

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از داستان های دوزبانه انگلیسی - فارسی

توصیه ای به دختران کوچک



نوشته مارک تواین

ترجمه محمد حیدری


 

 

دختران خوب کوچولو نباید هر گناه کوچکی رو به معلمشون بگند. موقعی باید دست به این کار بزنید که اوضاع بدجوری به هم ریخته باشه.


اگه شما چیزی به جز یک عروسک کهنه که از خاک اره پر شده ندارید، درحالیکه یکی از همکلاسی های پولدارتون یه عروسک چینی گرون قیمت داره، باید جوری با اون برخورد کنید که نشون دهنده مهربونی شما به اون باشه و نباید به زور مجبورش کنید تا عروسکشو با شما عوض کنه مگه اینکه وجدانتون به اینکار رضایت بده و  می دونید که می تونید بهش زور بگید.


شما نباید آدامس برادر کوچیکتون رو به زور ازش بگیرید، بهتره که با وعده دادن اولین 2 دلار و نیمی که روی یک سنگ چاقوتیزکنی تو رودخونه پیدا می کنید، گولش بزنید. به خاطر سادگی و بی ریایی که تو این دوره از زندگی طبیعیه، برادر شما فکر میکنه که این کار یک معامله کاملا منصفانه ست. در طول تاریخ، این حرف قابل اعتماد، کودکان نابالغ بسیاری رو گول زده  و به اونا خسارت مالی وارد کرده.


اگه هر موقع احساس کردید که لازمه برادرتون رو ادب کنید، هرگز و تحت هیچ شرایطی اونو با گل ادب نکنید و به سمتش گل پرت نکنید چونکه لباساشو کثیف می کنه. در عوض برای اینکه نتیجه مناسب رو بگیرید بهتره اول یکم اونو بسوزونید. برای اینکار اول حواسشو پرت کنید و درست در همین موقع آب داغ شما ناخالصیا رو از شخصیت اون و احتمالا لکه ها رو از روی پوستش پاک میکنه.


اگه مادرتون از شما میخواد کاری براش بکنید، نگید که اون کارو نمی کنید. بهتره که همون کاری رو که بهتون دستور داده بکنید ولی طبق میل خودتون انجامش بدید.


یادتون باشه که برای غذایی که میخورید و اینکه زمانیکه مریض میشید اجازه دارید در خونه بمونید و به مدرسه نرید به پدر و مادر مهربونتون مدیون هستید. بنابراین باید به تبعیض های کوچیک اونها احترام بذارید، شوخی های کوچیک اونها رو به دل نگیرید و نقطه ضعف های کوچیک اونا رو ندید بگیرید مگر اینکه اونا بیش از حد به شما فشار بیارند.


دخترای خوب کوچولو باید همیشه به بزرگترا احترام بذارند. شما هرگز نباید با پیرمرد پیرزنا با بی احترامی حرف بزنید مگه اینکه اول اونا با بی احترامی با شما حرف بزنند.

 


برای دانلود متن اصلی این داستان بر روی لینک زیر کلیک کنید

Advice to Little Girls


برای دانلود کتاب صوتی این داستان بر روی لینک زیر کلیک کنید

Audiobook

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد